marți, 25 octombrie 2011

Nikon 18-55 VR & Circular Polarizing filter Quick Tip

Se spune ca folosirea filtrului de polarizare circulara pe Nikon 18-55 VR e o durere .. in spate.

De ce se spune asta? Pentru ca elementul frontal se roteste la focalizare. Partea buna e ca elementul frontal se roteste doar la focus, nu si la zoom. Aceste lucruri se pot vedea in prima parte a filmuletului de mai jos (priviti cu atentie la scrisul de pe rama filtrului).

Ei bine, daca folosim focalizarea automata nu e chiar asa de nasol :). Pentru ca Nikon 18-55 VR nu e un obiectiv lung, accesul la filtru e destul de usor din pozitia normala de tinere a camerei. Pentru ca focalizarea sa nu ne strice aranjamentul filtrului de polarizare putem folosi urmatorul truc:

Cu doua degete tinem incet de marginea filtrului astfel incat sa-i dam voie sa se miste inainte si inapoi, dar sa nu-i permitem sa se roteasca, dupa cum se poate vedea in partea a doua a aceluiasi filmulet.

Poate metoda asta sa dauneze motorului de auto focus? Din experienta personala eu zic ca nu. Cat timp am avut Nikon 18-55 VR si l-am folosit cu acest filtru C-PL nu am intampinat probleme. Daca aveti indoieli, nu o folosit.

DISCLAIMER: Nu imi asum raspunderea pentru faptul ca cineva si-ar putea strica obiectivul fortandu-i prea tare motorul de auto-focus.

Metoda asta nu functioneaza daca vrem sa folosim focusul manual. Sau poate doar daca aparatul este pe trepied si avem doua maini libere.

Ca intotdeauna, va multumesc pentru vizita, pentru lectura si pentru eventualul feedback.

Va urez O zi buna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...