vineri, 24 iunie 2011

Cheile Rasnoavei: initiere in escalada pe stanca (rock climbing initiation)

Pe Cheile Rasnoavei se gasesc niste peisaje deosebit de frumoase. Este un loc ideal pentru o plimbare de weekend, pentru un picnic, dar si pentru sporturi precum bunjee-jumping sau escalada. Mai fusesem acolo de vreo 2 sau 3 ori la picnic la iarba verde, dar acum am fost cu alt scop :). Am fost la un curs de initiere in escalada pe stanca cu cei de la TeamAdventure.ro (merci Adriana ;) ). Dan si Cipri au fost intructorii nostri. Ne-au facut o prezentare a echipamentului: casti, hamuri, incaltaminte de escalada, carabiniere si dispozitive de asigurare: gri-gri, "cosulet", optul de rapel. Am invatat sa facem si 3 noduri de baza: coada vacii, dublu opt si dublu opt prin urmarire. Am mai vaut si cum se face un nod special pentru asigurare in cazul in care nu avem decat o carabiniera, dar din pacate nu-mi mai aduc aminte cum era sau cum se numea :(. Dupa ce prezentarea a fost gata, ne-am catarat pe o stanca pana pe la 15 metri. Ne-am catarat toti, 6 cati eram, pe rand asigurati de Cipri sau Dan. La urmatoarele doua catarari ne-am asigurat unii pe alti, asa ca nu am invatat doar cum sa ne cataram, ci si cum sa asiguram pe altii. Pe toata durata catararii, dar si cand am asigurat, Cipri si Dan au fost acolo langa noi (chiar si la dubla asigurare) pentru a avea grija ca totul se desfasoara in deplina siguranta. A fost o experienta placuta si abia astept sa vina urmatoarea aocazie cand o sa mergem la nivelul 2 :). Cateva imagini de la fata locului:


Nikon D60, Nikon 16-85 VR, 16mm, 1/250sec, F/8, ISO 100


Nikon D60, Nikon 16-85 VR,
35mm, 1/320sec, F/9, ISO 100

Nikon D60, Nikon 16-85 VR,
85mm, 1/500sec, F/5, ISO 100


Nikon D60, Nikon 16-85 VR,
16mm, 1/320sec, F/9, ISO 100

Nikon D60, Nikon 16-85 VR,
85mm, 1/640sec, F/6, ISO 100

Si mai multe aici:

ROU - Cheile Rasnoavei - Initiere in alpinism

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...